Klachtenprocedure & Meldcode
Bij Metapsych zetten we ons volledig in om ervoor te zorgen dat jouw ervaring met ons zo positief en verrijkend mogelijk is. We begrijpen echter dat er momenten kunnen zijn waarop dingen misschien niet helemaal gaan zoals je had gehoopt of verwacht. Mocht je om welke reden dan ook niet volledig tevreden zijn over onze diensten of de begeleiding van jouw psycholoog, dan moedigen we je aan om dit met ons te delen.
Jouw feedback is voor ons van onschatbare waarde, omdat het ons de kans biedt om te groeien en onze diensten te verbeteren. We nodigen je dan ook van harte uit om contact op te nemen met ons ondersteuningsteam. Samen kunnen we op zoek gaan naar de beste oplossing, of het nu gaat om het aanpassen van je behandelplan, het verkennen van alternatieve begeleidingsmethoden of het bespreken van andere zorgen die je hebt.
- Gaat jouw klacht over de behandeling en/of jouw psycholoog?
We zouden het waarderen als je eerst probeert om het probleem met de psycholoog zelf te bespreken. Als jullie er samen niet uitkomen, kun je contact met ons opnemen. Stuur dan een e-mail naar info@metapsych.nl. met een beschrijving van de situatie. We zullen zo snel mogelijk, maar in elk geval binnen 2 werkdagen, contact met je opnemen.
Nadat we je klacht hebben ontvangen, nodigen we je uit voor een (digitaal) gesprek. Onze klachtencommissie, bestaande uit ten minste één van onze directieleden, zal dit gesprek leiden. Je mag iemand ter ondersteuning meenemen naar dit gesprek. We houden alle ontvangen klachten bij in een register om patronen te kunnen identificeren, maar we zullen te allen tijde zorgvuldig omgaan met jouw privacy en gegevens.
Is je klacht over één van onze psychologen naar jouw idee niet naar behoren afgehandeld, dan kunnen we de klacht altijd afhandelen in samenwerking met de beroepsvereniging van de betreffende psycholoog.
- Gaat je klacht over praktische zaken zoals jouw online omgeving, facturatie of administratie?
Stuur ook dan een e-mail naar info@metapsych.nl met een beschrijving van de situatie en eventuele bijlagen om de klacht beter te begrijpen. We zullen zo snel mogelijk, maar in elk geval binnen 2 werkdagen, contact met je opnemen.
- De Geschillencommissie
We streven ernaar om samen met jou tot een oplossing te komen. Als dat onverhoopt niet lukt en je niet tevreden bent met de gesprekken, kun je contact opnemen met De Geschillencommissie Zorg Algemeen (Zorg Algemeen – De Geschillencommissie Zorg). Metapsych staat daar bij ingeschreven en tevens bij diens onafhankelijke klachtenfunctionaris (Klachtenloket Zorg: Klachtenloket Zorg – De Geschillencommissie Zorg).
- Jouw ervaring en feedback zijn waardevol
We zijn geïnteresseerd in hoe je jouw klacht hebt ervaren en of we deze naar tevredenheid hebben afgehandeld. We staan open voor feedback en verbeterkansen. Na de afronding van de klacht zullen we de klachtenprocedure samen met jou evalueren.
Meldcode Huiselijk geweld en kindermishandeling
De meldcode Huiselijk geweld en kindermishandeling helpt professionals met het signaleren en handelen bij (vermoedens van) huiselijk geweld of kindermishandeling. En bij psychisch of seksueel geweld en verwaarlozing.
Metapsych houdt zich aan de procedure van deze meldcode zoals is opgesteld door de Rijksoverheid